Sunday 20 July 2008

Decadenta ...Portretul lui Dorian Gray


I am not young enough to know everything.OSCAR WILDE (1854-1900)Poet, nuvelist, scriitor de piese de teatru si povestiri scurte.
Nascut in Dublin la 16 octombrie 1854
Membru al Francmasoneriei,homosexual

Arta nu reflecta viata, ea il reflecta de fapt pe spectator.”
“ Scopul artei este de a dezvalui arta si de a-l ascunde pe artist.

Acest roman ramane unul dintre cele mai bune citite de mine ...cred ca inainte de toate inainte de relatia autor personaj cititor ,trebuie mentionata relatia pe care vrea sa o faca autorul cu arta in sine ...cu cei care vor urma dupa el ....invataturile pe care Wilde le ofera sunt aur curat ..insa ce am observat in estetica sa este rolul pe care il ofera hedonismului ,prea exagerat ,tocmai de aceea a fost catalogat de multa lume decadent ..
Este o buna lectura ..romanul abunda in citate destul de frumoase insa nu trebuie sa uitam ca Wilde era un maestru al penitei ,,,singurul sau roman ..dar unul maret care face cat toate porcariile care se regasesc azi pe piata din Anglia.Acum cateva saptamani am fost la un targ de carte .Ipswich ..numai tampenii...si ce doare cel mai mult este ca am vrut sa caut romanul acesta sa il citesc in engleza ...ce crezi nu numai ca nu l-am gasit la biblioteca dar bibliotecara nu stia cine este Oscar Wilde ...noroc cu computerul care a scos-o din impas...am mai zis-o traim intr-o lume plina de maimute .....


No comments: